onsdag 9. november 2016

Animanga 2016

Hui! Den siste uka har det skjedd en del forskjellig, så det har ikke vært all verdens tid til å oppdatere bloggen. Men kanskje mest begivenhetsrikt var lørdag 5. November - Animangafestivalen i Arendal.

Eventet varte fra kl 11:00 til kl 18:00 - jeg holdt en stand for første gang i mitt liv. Til standen hadde jeg litt forskjellige greier, men mest tegninger. Jeg fikk solgt litt, men mest gikk det unna med "hurtigcommissions", også kjent som "Live-commissions".




Disse tegningene lå fremme; tegningene av Skull Kid (Kiddoen med masken) forsvant fort, mens skisssene av Saria fra Zeldaspillet "Ocarina of Time" ble værende. Jeg har god forståelse for at det kanskje ikke slo an, siden spillet er ganske gammelt.


Jeg glemte for det meste å ta bilde av tegnebestillingene jeg fikk, men dette er i hvert fall noen av dem:








Animanga var veldig koselig. Det var mye folk på standen og kikket, og desto flere som kjøpte ting av min venninne Embla. Ida Neverdahl tittet til og med innom og hilste; et gledelig gjensyn! Jeg hadde stått opp tidlig for å busse til Arendal. Mens arrangementet varte, herjet været utenfor - og mens vi var borte den dagen, kom vinteren til Kristiansand. Bussen tilbake til Kristiansand kl 18:15 var innstilt - jeg trodde neste buss gikk kl 19:15, og ble ventende over en time i regn og kulde til rundt kl 20:30 på at neste buss skulle gå. Bussen måtte ta en alternativ rute fordi deler av ruta var oversvømt på grunn av regnet - og plutselig på vei inn i vest-agder var vinteren på plass. Den følelsen når vinteren kommer den ene dagen du er borte, altså.

Da jeg kom hjem var det rett i dusjen og under dyna for å få i seg varmen. Og sjuk ble jeg ikke!

Dagen etterpå lagde jeg en tapedispenser og et triforce av papp. Hvorfor ikke, liksom. Jeg går hele tiden og leter etter den normale teipen, men finner bare regnbuer. Den tiden er nå over!



Ved siden av Animangaforberedelser har jeg også jobbet med bestillinger. Jeg gjorde denne illustrasjonen av "Professor Ganondorf" i vannfarger, og må si meg ganske fornøyd.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar