mandag 1. august 2016

Års-Challenge #3 Juli 2016

Hups! Tiden flyr! Og jeg har somlet meg tilbake på banen etter en aldri så liten ferie...
Det ble ikke så mye tegning som jeg hadde håpet, men i det minste har jeg jo dette lille prosjektet å støtte meg til. Sånn flaks at første august landa på en mandag!

Selve bloggen her føler jeg blir mindre og mindre relevant, da mye av det som publiseres her allerede har blitt vist andre steder, som på Tumblr og nå også Instagram (følg grusart på insta hvis du vil se tegninger og sånt før de postes her).

Samtidig føles det litt godt å ha en side som ikke svermer av andre poster over alt, slik at det jeg skriver ikke drukner mellom alt materialet som dukker opp på en dag. Forhåpentlig kommer jeg også i gang med tegneserier igjen, som jo startet denne bloggen til å begynne med.

Det har vært vanskelig å få det kreative i gang etter ferie, og jeg håper naturligvis at straks jeg får meg en butikkjobb eller noe liknende, får fritidsskillet fart på tegnelysten. I mellomtiden har jeg bestemt å kjøre en ukeplanløsning som en kompis tipset meg om.

Mandag - Logo Design
Tirsdag - Design en karakter, og lag en illustrasjon
Onsdag - Tren på mekanisk tegning
Torsdag - Fri eller fanart
Fredag - Skriv blogg
Lørdag - Skriv tegneseriemanus
Søndag - Tegn tegneserie

Jeg modererte planen til å passe bedre til hvordan uka mi er utformet, med hensyn til mandagsoppdateringer. Hvis jeg klarer å følge denne planen, får jeg kanskje mekket mer materiale å vise frem.


Det har vært artig så langt å gjøre en daglig tegning, noen dager mer utfordrende enn andre. Den siste tiden har jeg sett på Jojo's Bizarre Adventure, som kanskje kan synes litt på noen av de siste.

Jeg funderer forøvrig på å skifte navn på bloggen her. Jeg har allerede gjennomgått et par navneendringer på en del plattformer, og føler at denne endringen blir stadig mer riktig. Jeg tar det litt i rykk og napp mellom jobbsøknadene, bare vær forberedt på kommende endringer!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar