mandag 14. desember 2015

Ganondorked

Ganon-DUH

Tenkte jeg kunne lage et innlegg hvor jeg har samlet opp de flaue greiene mine
Det er ikke egentlig flaut... følelsen lar seg bedre forklare med denne tegneserien:

Okay, vi husker denne, sant? Jeg gjorde denne tegneutfordringen i september, som startet alt dette - ved å be meg tegne noe fra "mitt favorittspill"
- så jeg bare "Vel, øhh... vet ikke, la oss si et Zeldaspill. Jeg kan tegne han slemmingen, han er jo litt kul."

Tegneserien forklarer holdningen min ganske greit. Slapp av - jeg jobber med den, og biter ikke.

Hvis noen snek på lenken jeg la ut for to uker siden, har de nok sett det meste her.
Men siden det er travle tider, jeg reiser bort for jula denne uka, og jeg har ikke vist fram disse greiene "offisielt" - hvorfor ikke.


Disse tegningene er alle fra tumblr-siden min Ganondorked, som jeg lagde spesielt til denne nye... fascinasjonen for karakteren.
Jeg ville ikke poste masse Ganondorf-greier på hovedbloggen min, og måtte derfor snekre sammen en sideblogg kun til dette.


Disse tegningene var en respons på følgende post, som noen andre hadde laget:



 "Sometimes people say they want more Zelda games without Ganondorf but see what *I* want is a game where like half the incidental characters you meet are obviously just Ganondorf in disguise spying on you." - Coelasquid

Jeg stemmer for! *tommel opp*

Deltok i en Smash4-turnering. Og ble banket helseløs. ...Ugh.

Siste tegninga fra huevember!
En i klassen drøftet tanken om en mer moderne, mer classy, mer mafiaaktig Ganondorf. 
Han la ut denne tegningen på sin egen blogg, og jeg la ut tegningen over her i respons.

Til sist har jeg lagt ut en liten GanonDump - Ganondorf er så fornøyelig å tegne, for ansiktet hans er så merkelig. Det er stort sett det jeg øver på, men jeg planlegger definitivt å gjøre nærmere studier av hele figuren etter hvert også.


Men bare så det er sagt... Det var ikke Ganondorf jeg tenkte på da jeg gikk for 
blogglenken "Tatchudorf"... det er litt mer komplisert enn som så, jeg kan forklare det senere en gang.


Så gjorde jeg denne tegneserien. Den har blåst mitt ego av sted, langt ut av galaksen, med 25 000+ notes på Tumblr. Det finnes greier på tumblr som får over 100 000+ notes, så i forhold til den skalaen er det ikke all verden. Men for meg var responsen helt vill, antakelig villere enn hva som er bra for meg. Men moro var det!




Fun times
Det finnes andre på Animasjon som også liker å lage tegneserier, 
så vi har forsøkt å jobbe sammen om å få tid til litt serier midt i alt animasjonsstyret. 
Resultatet har ikke vært optimalt, men vi skal ha for å prøve.
Denne går til oss

MEN, vi har fått litt tid til å tegne sammen. Først og fremst testet vi ut å tusje hverandres skisser.
Her tusjet jeg tegningen til Anders Sekanina, Seetherabbit på tumblr - Hans tegneseriekarakter Lynhånden.


Og han tusjet min skisse av Johan:

Then came the day...
Vi fikk ideen til en aldri så liten oppfølger til Ganondorf-tegneserien. Men denne gangen, lot jeg Anders gjøre tusjingen! Resultatet ble bra, det! 
Kvaliteten ellers er ikke så rent ulik originalsekvensen. 
Men jeg skal personlig gå inn for å la være å gjøre videre oppfølgere, jeg er ikke helt fan av denslags...



Og bakern skal ikke bli en gjengående karakter. Stakkars fyr.
ganondorked.tumblr.com

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar