mandag 26. oktober 2015

Inktober! - del 3

Vi ruller videre!
For tiden er det knallhard jobbing med bachelorfilm, og noe nervepirrende å skulle bevege seg 
videre med en klønete animatic, framover mot ferdig produkt til våren. 
#15 - Kekko, bestekompisen til Ray fra forrige innlegg.

#16 - Piratkapteinen. Tidligere tegninger av ham skildrer ham mer som en klønete del av
mannskapet. Det har jeg fått en fiks på - eller, prøvde, i hvert fall.

#17 - Rosetta
Kanindame. Før i tiden var hele greia hennes å kaste glitter vilt om seg for å gjøre verden vakrere.
La oss si at hun i senere tid har fått en nyttigere rolle...

#18 - Buster
Han er et Hirnegersk dyr jeg ikke har tenkt over på lenge. Denne minivarianten av noe mye farligere finner seg en "venn for livet" (I dette tilfellet Kekko) som han følger etter og etterlikner. De tar trekk fra "herrene" sine, for eksempel mankefarge. ...Ætssjj, ikke se på meg, dette er lenge siden!
Buster har foreløpig ingen rolle i noen Hirnagardfortellinger, men kan tenkes å se dagens lys før eller siden...


#19 - Lucius og Miranda
Sett disse før? Deres eneste opptreden har vært i "Tjenesten" som jeg tegnet i løpet av året på Bjerkely.
Tok meg friheten til å gi Lucius barten han hadde mange år før jeg tegnet ham i "Tjenesten".

//velter somlende inn på mandagsmorran for å kaste inn de siste//

#20 - Amari
Denne lemurjenta kom aldri lenger enn konsept- og designstadiet. Hun er en trampende tenåring som lager jordskjelv. Og det er i grunn alt...

#21 - Liina
Tidligere kalt Remildah. Det var nå i vår at jeg bestemte meg for at det var et tåpelig navn. Før i tiden hadde jeg dette med å lage lange navn med unødig mange h-er og c- eller k-lyder. Og brukte rare bokstaver som f.eks ü. Til å begynne med skulle hun være Kekkos arrogante og bedrevitende lillesøster, men foreløpig vet jeg ikke helt hvor hun står.


Vi sniker inn en åttende gjest!
#22 - Müller
Denne karen er ikke spesielt viktig. Hele vitsen rundt ham var at når kapteinen (Koromaki) spurte (ropende) om hva som helst, svarte Müller alltid med et lavmælt, likegyldig "Nei, kaptein." Han har siden gjennomgått en ganske svær forandring, fra å være likblek og sorthåret, til en sunnere andel solbrun og blond.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar