mandag 15. desember 2014

Når stillheten senker seg

Det var i de dager jeg tilbragte adskillig mer tid på internett enn jeg gjør nå. Jeg fulgte med på personer som tegnet og lagde ting, tegneserieskapere osv. Men det hendte at noen av dem ble stille - og ikke lot høre fra seg på veldig lang tid - om i det hele tatt.

På den tiden stusset jeg veldig på hva som hadde skjedd med dem.

Slik jeg har det nå, tror jeg at jeg har skjønt det. Flesteparten av dem fikk seg et liv.
Misforstå meg rett, for all del; nettbrukere er ikke livløse, men det er høyst sannsynlig slik at de som ble borte fra nettet, plutselig fikk langt viktigere ting å ta seg til i den virkelige verden. Enten om det var på privaten, eller at de sluttet å legge ut arbeider fordi de fikk seg jobb innen det de drev med.

Grunnen til at jeg lufter disse tankene, er at jeg vurderer å fraskrive meg "ett-innlegg-i-uka"-greia mi. Jeg er fornøyd med at jeg har klart å holde det oppe omtrent i hele år, med unntak av ferie. Siden jeg nå har pensjonert min gamle datamaskin (5 år), blir det mer stress å skulle prøve å holde oppe en viss oppdateringsstatistikk.

Dette kommer til å legge hele bloggen øde... både The Crappies- og Fattern&Meg-bloggene har ligget døde siden våren. Men slik er det nå en gang å studere. Siden jeg nærmer meg fjerde semester, vil jeg rette alt mitt fokus på å gjennomføre de kommende oppgavene så godt som mulig. Jeg finner ut hvorvidt jeg får oppdatert etter nyttår, når jeg er i Finland.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar