mandag 8. september 2014

Ingen Raptus på meg i år



Animasjonsfestivalen i Volda og Raptusfestivalen 
lander i år på samme dato. Det er skrekkelig leit, for
 jeg hadde nemlig tenkt å gjøre raptus til en årlig
 greie. Prioriteringer som dette er noe herk, men det
 blir til at jeg går for det som er gunstigst både for
 reiseøkonomi og studiene. Uff.


I går fylte jeg 21! *fanfare* Hurra for meg.
 Fremdeles bare barnet.Yess. Feiret med kake.

Den skulle egentlig bli rosa og gul, men de hadde ikke rød konditorfarge på butikken. Vi kjøpte blå. Etter å ha tømt det blå glasset for farge var kaken ynkelig grågrønn, så vi måtte låne noe mer intens matfarge hos min kjære nabo her på hybelen.
Så i stedet for en fabelaktig rosa og gul kake, endte vi med giftig avfall. Nesten det samme.

 
Hele uka har gått til å sitte hjemme og sy, og mekke på hodet til godeste Rådgjevar Astor. I går ble jeg endelig ferdig med å dekke hele ham i tøy. Alt er sydd av noe jeg har identifisert som en kopphåndduk fra Princess, og jeg hadde bare akkurat den mengden stoff til ett forsøk per del... Så egentlig har jeg gått i mot den gylne syregelen om å ha mer enn nok stoff unevnelig mange ganger. Tihi!

Denne uka går jeg inn for å sy frakkevesten hans, jeg har lyst til å lage den slik at den kan tas av og på. Fordi det er en frakkevest, og det betyr at hendene hans har mulighet til å tre gjennom. YESSSSSS

Det gøye med å lage dukke er at det minner meg både om fattern og om mamma. Paps drev med noe dukketeatergreier før i tiden (aner egentlig ikke hva han drev med, men han lagde noe dukker). Muttern gjør som mødre flest og sysler med ting som strikking, hekling og å sy. Så akkurat det er veldig fint, kan sitte og tenke på dem mens jeg holder på : )

Men travelt som det er, har det nok ikke blitt mye tegning akkurat denne uka. Og neppe blir det mye neste uke heller (aldri si aldri). Med frilansarbeid og andre oppdrag er det vrient å holde tida i tøylene. Bedrer seg nok etter hvert, tenker jeg! Tror førsteprioritet for meg foreløpig er å få gjort dukken klar til animasjon. Og, naturligvis, få sideprosjektene av veien, heh heh heh!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar