mandag 1. september 2014

Dukkemaking

Vi fikk planen for semesteret i forrige uke. Ett ord: Travelt! Og spennende nok, skal vi lage stopmotion-dukker. Nå i starten av semesteret har jeg et par prosjekter på siden, som gir meg desto mindre tid til å leke meg noe særlig. Men det får gå, jeg får erfaring.



Det har gått effektivt for seg; mandag hadde vi oppstart og begynte på design til dukken. Jeg prøvde ut et par tanker, men hadde mest lyst til å prøve å lage dukke av Rådgiveren fra kortfilmen Paa Villsko.

Etter dager med ihugget ståltrådtvinning (jeg fikk blemmer på pekefingeren) og febrilsk kontaktliming av madrasskum så dukken slik ut.


Hodet begynner vi med denne uka, kjenner jeg gruer meg litt til å lage det - har prestasjonsangst, nesten.

Det har ikke blitt mye tegning på meg forrige uke, da vi har tvinnet ståltråd og fått blemmer på fingrene, knotet med skumgummi og kontaktlim... Så akkurat i denne oppdateringen er det ikke meget interessant. hva tegning angår. Dette kommer av at jeg har prosjekter på siden av studiene foreløpig, og da blir det ikke mye tid til overs for annen drodling. Men litt har det blitt. En dag prøvde jeg ut å skisse med lysegrå tusj, det viste seg å være ganske artig! Men tusjen ble på magisk vis tom. Irriterende promarkers!


Ikke en i klassen





Til slutt, litt fugler. Det vil si... Fugleliknende skapninger med omtrent samme ansikt. Kråka er av for høy klasse til å bry seg.

Yyyyeeeaaahhh!!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar