mandag 26. mai 2014

Formelt sett ferie! Og uten sommerjobb...

Jeg er offisielt ferdig med første år på Animasjon ved Høgskolen i Volda! Mappen er levert, og eksamen er tatt... Dog, om jeg formelt sett har ferie, er det fremdeles ting å få gjort før jeg tar ferie.

Hva ferien angår, var planen at jeg skulle reise oppover og jobbe en måned. Det har vist seg at det ikke var jobb for meg i år - jeg kommer nok likevel til å spørre når jeg først dukker opp der, men har mine tvil om endringer. Så jeg undrer på hva jeg skal gjøre i stedet. En kan nevne alternativer i fleng...

Men jeg tenkte, at kanskje skal jeg bruke sommeren til å lage tegneserier? Sist sommer var planen min å tegne en historie fra Hirnagard-universet, men jeg kom meg ikke rundt til det. Til nå er både historien og mine tegneferdigheter videre utviklet, som for meg lyder som en vinning. Det skumle er naturligvis om jeg klarer å få gjort noe - når jeg er opptatt med én ting har jeg tusen andre jeg har lyst til å gjøre, men så snart det ikke er mer jeg MÅ gjøre, kommer jeg ikke på noen av de tusen tingene. Høres ut som jeg må jobbe mot å bli selvgående. Selvdisiplin skal bli mitt mellomnavn! ...særlig. Å vinkle motivasjonen riktig blir gull verdt denne sommeren.












Forresten, da jeg hadde Ingwild på besøk, bestemte vi oss 
for å tegne en årlig 17. Mai-tegning. Vi ble ikke ferdige, og 
hun måtte reise før vi fikk tusjet. Så alt havnet i mine hender 
og gikk RETT TIL HELV- neida. Fargelagt med Promarkers.
 Drakir og Kai - sammen hver 17. Mai. 
Overlappende rutemønster, jeg hater deg.









Med prosjektet jeg har jobbet med de siste ukene, fant jeg nylig en grei metode for å rense innskannede sort/hvitt-tegninger for smuss og griseri. Kanskje lager jeg en liten guide om det etter hvert, men det får vente for nå.

Skvæk


1 kommentar:

  1. Aaaah! Kai og Drakir ble supersøte! >w<
    og jeg må bare kommentere igjen at Kyrre er så søt at jeg dåner.
    BRA JOBBAAAA <3

    SvarSlett