mandag 25. november 2013

Ålesund

I helga dro jeg på oppdagelsesferd til Ålesund for å treffe min gode venninne som jeg deler Mopia med. Reisens formål var først og fremst avslapping og gledelige gjensyn, så vi gjorde ikke alt for mye kreativt ut av det. Men vi kom fram til et utgangspunkt i designet på gudene av Mopia, Salix og Phenomena.

Pet designet Salix, mens jeg stod for designet av Phen. Jeg liker hvordan både våre og gudinnenes personlighet på en måte vises gjennom designet; Phen er flat og elegant, men kjedelig - Salix virker derimot mer sprudlende og åpen. Kontrastene åpner dører for konflikter å bygge på rundt Mopia, og det lover bra.

Når vi er sammen, diskuterer vi masser om karakterer og historier som vi vil dele med verden. Men i det siste har jeg spurt meg: Hva skal til for at vi skal like og bry oss om et totalt fremmed og nytt univers? Vi må selvfølgelig ha gode historier.

Og det skal ikke være universet som er fokuset, men historien som foregår der.  Jeg tenker stadig på hvordan jeg skal gjøre det mulig for intetvitere å relatere til det som skjer. Til god hjelp har vi denne uken litt om dramaturgi, og øver på å skrive synopsis. Det inspirerer!

Så jeg må bare kjøre på og lære meg å skrive gode historier, skal dette universet noen sinne komme ut i verden!


Men harhum...

Hva skolegreier angår, har jeg gått for halv maskin hele forrige uke - lite gunstig, da hun jeg samarbeider med om oppgaven har pådratt seg skade i tegnehånda. Så både fysiske og psykiske arbeidsskader på gruppa mi. Jippii... Her er i alle fall ei skisse jeg har av en karakter i reklamefilmen vår. En skikkelig slubbert av en viking:


Det kjipeste er at vi har den desidert beste ideen, men vi begge har glemt å slappe av - og kroppen sier stopp. Å, søren! Forhåpentlig går det bedre til uka som kommer, nå som jeg har fått slappet av.

Bare for opplastingens skyld, her er ei bikkjegreie og en blomst. Aner ikke hvem, hvor eller hvorfor.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar