torsdag 22. august 2013

Animasjonsøvelse: Sprettball


Jeg våkna i dag morges og tenkte jeg hadde lyst til å animere en sprettende ball (noe av det mest grunnleggende innen animasjon) - en time senere var det gjort, endog noe halvhjertet og hastet. Men det var gøy! Og jeg er bare så utrolig spent fremdeles, på hvordan det blir å studere animasjon!

Siden jeg ikke er hipster, men heller ikke liker å holde meg til det som er vanlig, tenkte jeg at jeg kunne lage en alternativ rute til ballen. Moro! La ved ruta i tilfelle det skulle være vanskelig å følge ballen. Animasjonen er langt fra overbevisende, og ennå lenger fra å være perfekt, men det var moro likevel.





Tjohei!

2 kommentarer:

  1. Du har virkelig skjønt det med å få til dynamiske animasjoner!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Hvis du er interessert i å lage animasjon, anbefaler jeg boka "The animator's survival kit" av Richard Williams. Han gjennomgår mye av fundamentene for animasjon, samtidig som at teorien kommer frem med humoristiske eksempler og illustrasjoner. Den er ganske tykk da, men så nyttig at det absolutt er verdt å eie!

      Slett