tirsdag 16. juli 2013

Navnløsdoodle

I en lettere abstinent tilstand følte jeg behovet for å tegne noe digitalt. Jeg er tilbake fra Trænafestivalen, hvor jeg plutselig fikk for meg at jeg skulle tegne et The Crappies-eventyr. Den er i tegning, og viser seg kanskje med tiden - så langt er den på 6 sider, og lenger skal den bli.

Sommerplanene her i gården har dog snudd seg helt på hau, da vi under festivalen ble rammet av død i familien. Med bryllup senere denne måneden og morfar som ramlet i trappa i går (det gikk heldigvis bra), blir dette virkelig en begivenhetsrik måned...

Men på andre tanker:

Jeg tenker mye på Nettserier.no, og mangelen på aktivitet på nettstedet. Dvs, det er jo aktivitet der, og folk titter innom, men jeg skulle gjerne sett mer aktivitet og bidrag - både hos meg selv og andre. En serie som har holdt på litt - som jeg for øvrig ikke har for mye sans for, men som jeg likevel ser ånd og potensiale i er serien "Navnløs" av Levi Holt Bratland. Pjokken har fremdeles mye å jobbe med i tegningene sine, men hva mine erfaringer tilsier, kommer det seg med alderen.

Jeg husker selv at da jeg var i begynnelsen av tenårene, drømte jeg om å oppdages som svært ung og talentfull serietegner, med min daværende "serie" "Robo Catz". (Ikke spør. Åh gru.) Jeg priser meg den dag i dag sjelegrad for at dette ikke hendte...

Men som en aldri så liten lellgreie, følte jeg for å tegne en personlig tolkning av hovedpersonen i serien til Levi. Tihi!

1 kommentar:

  1. Dette ble da dødskult! Skal prøve å ta tegningen som utgangspunkt for senere forbedringer. Det var nå jeg plutselig skjønte hva slags potensiale det ligger i karakterdesignet mitt, ja...

    Alltid kult når andre tegner Navnløs :-)

    SvarSlett