tirsdag 4. juni 2013

Karbonsøl #1

Jeg har tatt sterk inspirasjon fra en på deviantart som har en ordentlig energisk strek. Vedkommende legger ut i ny og ne noe hun kaller for "Brain spew" - og det er riktig inspirerende å kikke på. Gå og ta en titt på brukeren her! 

Siden jeg er mer eller mindre ei hermegås som gjør det jeg synes er kult av hva andre gjør, ville jeg lage noe liknende. Derfor har jeg bestemt å begynne med "Karbonsøl" - eller "Carbon spills". Vet ikke om navnet fenger; det hadde muligens fenget mer om det var noe 100% originalt, men alas...

I disse kommer jeg til å stappe inn små skisser og slikt - kommentert på engelsk, tror jeg, siden det primært er til å legge ut på dA. Jeg får kanskje ikke samme frihet til å kommentere direkte under det bildet jeg evt. vil si noe på her i bloggen, men vi får se hvordan det fungerer.

Jeg fant forresten ut at skanneren min fungerer i grunn ganske greit til blyant... Men kanskje ikke til ordentlig lette blyantskisser. Den tok i hvert fall skissene fra boka mi helt fint.



Det blir vanskelig å si så mye om dette, egentlig. I det siste har jeg drodlet litt på vegetasjon og omgivelser som kan være gangbart for det neste prosjektet mitt. Samtidig har jeg så utrolig lyst til å animere en kort sekvens - basert på en fossilgammel animasjon jeg fant i arkivet mitt - den er så gammel at det ikke går an å se hva som skjer, omtrent:


Jeg har ideen klar, og har skisset smått ned nøkkelpositurer osv. Har ikke kommet lenger enn til å tegne stearinlyset, men håper jeg I HVERT FALL blir ferdig til sommeren.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar