mandag 5. november 2012

Aurora Volare - én av ti av ukjent antall...

Jeg fant endelig farger til auroraen min! Dvs... jeg klarte ikke å bestemme meg, så det ble en miks av alt! Med gullkanter. Sjekk!
Å fargelegge dragen var fantastisk moro. Og det var helt sikkert rimelig komisk å se på meg konstant bytte mellom ni forskjellige tusjer mens jeg holdt på med skjellene. Først tegnet jeg gullkantene, og så begynte moroa. Til denne siden gikk det tre stk A3 tusjpapir bare for å teste og finne fram. Yikes.

Altså, til oppgaven - jeg hadde kladdet ti sider med "story" til Volare. Ti sider, som i grunn "foregår" midt oppi en historie som ikke egentlig er laget. Vel vitende om at jeg aldri i verden ville fått alt ferdig til fristen, fikk jeg klassekameratene mine til å peke ut hvilken side de syntes jeg burde gjøre ferdig. Det ble side 3, og jeg skisset den ferdig, klar til tusjarbeid.

Jeg bestemte meg for å linjere med penseltusj... bare for øvelsens del. Dessuten, selv om jeg ikke alltid er like komfortabel med den, er det oftest den som ser best ut til slutt. Eller, det er i hvert fall det jeg har følelsen av.


For de som har sett tegningen av Shin, har de kanskje lagt merke til at hettejakken hans er i en annen farge nå enn ellers...

Denna tegna venninna mi i 2010 fordi jeg krevde det!
Karakteren er egentlig hennes, men jeg krevde det likevel.
Dette har dere sett før!
Som dere ser er jakka hans egentlig grønn. Dog, med alt det andre grønne i bildet følte jeg at det ikke var så lurt å gå ham til å gå i ett med gresset han så pent faller om på. Med litt rask photoshopping fikk jeg testet det. Personlig finner jeg at det kler ham mer å være ikledd grønt, men samtidig går han for mye i ett med gresset. Rødt er i mitt hode alt for aggressivt for en sjenert stakkar som Shin.


For moroskyld satte jeg sammen skisse, tusj og farger i denne GIF-en. Wooh!


Jeg fant forøvrig ut at jeg skulle ta litt løse prosessfoto! Det gikk ikke så alt for bra, men eh...

Testarket med prøver og forslag holdt jeg alltid i nærheten mens jeg arbeidet.
Selv om mesteparten gikk ut på å tenke.

Etter å ha funnet farge til skjellene gjaldt det å bestemme hva i all verden resten skulle være....

Fine foto, dette... Men dere fatter skissa. Prosessbilder er uansett gøy!



 Mer enn faktisk storytelling, har jeg lært en hel del om det å sette sammen en side og vinkle ting etc etc. Denne siden er også full av feil. Noe av det mest innlysende føler jeg, er at han snur seg bakom steinen, og faller foran den, et godt stykke unna også. En annen feil er at ansiktet er sammentrykt i rute 2 (proporsjonale feil). Videre er bakgrunnen og forgrunnen i 7 ikke samstemt; auroraens hale viser at vi fremdeles er i vinkelen fra rute 5, men Shin vises fra et annet perspektiv, som indikerer at alt har snudd seg... I alt 3 innlysende feil.

Men hvis du finner noe mer, ikke nøl med å peke det ut! Fargemessig er det verdt å merke seg at scanneren ikke har gjort en maksimal jobb, men den har fått frem det viktigste. Siste ruta er jeg ikke fornøyd med... fortell gjerne hva du synes om den, evt om du har noen tips om hva jeg bør ta en titt på i slike lyssettinger. Denne siden var virkelig en utfordring i lyssetting!

Kritikker og andre synspunkter er velkomne! (Det gjelder spesielt deg, Elisabeth!)






Forresten, sjekk døra til meg og Embla!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar