mandag 22. oktober 2012

Gratulerer med dagen! Og oppdrag fra koret... +++

I går var OD-dag. Jeg var ute og bært bøsse i flere timer. Takk for i år, sier jeg bare! Likevel er jeg glad for at jeg ikke fikk noe bystrøk å løpe gjennom; de som hadde vært der fortalte at det hadde vært mye til dørslammer og skjenn der i kantene. Ser ut til at jeg var heldig, tross tiden det tok!

I går var også min beste venninne Elisabeths bursdag! De som leser bloggen vet at jeg besøkte henne i høstferien, og at jeg ikke i løpet av den tiden skulle snekret noen gave ville vært merkelig. Hun ble atten i går, og jeg hadde det veldig gøy med å lage noe i skjul på morrakvisten mens hun sov ut feriedagene.


Først og fremst har jeg grunnen til at jeg ikke fikk lastet opp noen scan av fargeoriginalen; Den fikk hun, nemlig. Men jeg satser på å kunne få en scan av den senere. Ellers lagde jeg en liten sak som jeg klippet ut og pakket inn.

Det var ganske avslappende, tross det at jeg glemte hvordan Carlos' ører så ut. Først begynte jeg alt for avansert, og tenkte minutter senere at "Skjerpings Regine, det GÅR an å lage noe enkelt!"

Det er jeg så glad for at jeg gjorde! Lagde den ferdig i løpet av en morgen. Elisabeth sover gjerne lenger enn meg, men jeg kunne ikke ta sjanser på å lage noe alt for stort i fare for at hun skulle komme ut og se hva jeg holdt på med.


Først en enkelenkel skisse med en morsom replikk vi
fikk høre mye av i Soul Calibur V

Så linjene, det var også ganske så avslappende.
Tror jeg brukte en 0.05 filtpenn eller noe
- fant den i sofaen i stua på Bjerkely, ingen som har meldt den savnet selv om jeg har utlyst den.

Og så tenkte jeg å klippe den ut, det var gøy!
Klipper ikke ofte ut ting, men er moro når det først skjer!

Deretter farget jeg med det jeg fant av tusjer.
Som nevnt tidligere har ikke Elisabeth den største ansamlingen av Copic-tusjer,
men det var gøy likevel.
Som sagt, hun blir atten... Dette er kortet jeg kjøpte til henne:


Og det jeg skrev inni er sikkert heller ikke det vanligste man ser:


Som kortet avslører, pakket jeg en hel del forskjellig hver for seg, og stappet det i ei pizzaeske. Og nå gikk det opp for meg hvor teit det egentlig er å feste dette kortet på pizzaesken slik at den avslører hva som er oppi....

Nuvel! Oppi esken puttet jeg forskjellig. Klistremerker, Raypunzel-tegneserien, en melkesjokolade og en rosa teiprull. Pakket alt hver for seg, klistret kortet i en konvolutt på utsiden av pizzaesken - pakket esken i en stor strimmel med bobleplast og pakket den pent inn i rosa papir!

Kjenner jeg gleder meg til å pakke julegaver...

Siden det da var en stund til bursdagen, måtte gaven gjemmes bort. Jeg plasserte den langt inn og høyt opp slik at den ikke ble lett å få tak i eller finne ved uhell! :D


Og det var det. Moro! Fikk takkemelding i går, det var hyggelig ♥ Skulle ønske jeg hadde vært der da hun pakket den opp, det hadde sikkert også vært gøy!



Ellers... For en stund siden lagde jeg en tegning av Grexin. Er hun ikke sjarmerende?


Før jeg flyttet til Bjerkely hadde jeg bodd tre år i Målselv i Troms. Her har jeg og min far vært i et lokalt kor som kalles "Chorus Borealis". En tid tilbake hadde jeg tegnet en slags (ikke så proff) karikatur av dirigenten - som også slumper til å ha vært norsklæreren min på tredjeåret vgs.


Tegningen ble kjempegodt tatt imot, og koret ønsket seg en juleversjon. Nå, det var noe jeg ikke fikk gjort før sånn forrige uke. Koret kontaktet meg via telefon og spurte om jeg kunne gjøre det, og jeg gjorde det for 500 kr. Det er på en måte litt billig, men så har jeg jo vært der selv. Juleplakaten ville de ha likedan, med et par små endringer.


Det var det med å tenke enkelt... Nuvel, jeg har ikke fått pengene ennå, men de kommer vel inn snart. Hvis ikke får jeg purre på folka. Apropos, jeg har et spørsmål ang. det å finne pris til tegninger/malerier og slikt.



Som nevnt i Egner-innlegget er jeg interessert i å selge illustrasjonene. Jeg vet ikke hva jeg skal ta for dem, da. Men jeg kan si hva jeg har tenkt:


Karius & Baktus kr 1500,- stk


Kasper, Jesper og Jonathan kr 800,-


Tante Sofie kr 600,-



Jeg vet ikke om dette er gode priser. Har noen tips?
Hadde først tenkt 2500,- for K&B-illustrasjonene, men det er kanskje å sette seg selv litt høyt.

(Jepp. Trenger penger, tut-tut)

Så hvis noen har gode tips om prisgivning til egne arbeider, ikke spar kruttet!






















Nå, over til noe litt annet.. Nylig har vi fått en oppgave som er som følger:

"Skap ditt eget fantasivesen. Lag en tegneserie der du presenterer vesenet ditt;
- I miljøet det trives i
- Hva det frykter
- Hva det begjærer"

Først tenkte jeg å lage en krysning av flamingo og komodovaran... det ble i grunn ikke noe spennende, men resultatet får jeg plassert inn i dyrelivet på Mopia.
Vi fikk utdelt et skjema for å lage vår egen mix. I et krysningsskjema listet følgende:

- Menneske
- Dukke
- Pattedyr
- Fugl
- Reptil
- Amfibie
- Fisk
- Insekt
- Plante
- Maskin
- Bygning
- Verktøy
- Andre elementer

Å bruke krysningsskjemaet og lage noen fornuftig krysning var noe vrient, men jeg mikset disse:

Pattedyr x Reptil x Andre elementer

Det skal sies at det muligvis er en miks av forskjellige pattedyr, eller kanskje ikke. Jeg er usikker. Resultatet (første forsøk) ble seende slik ut:



Dette er som sagt første forsøk. Jeg må ta meg tiden til å forsøke å lage en mer presentabel tegning av den...
Foreløpig har jeg kalt dyret for "Aurora Volare" - som jeg tror vil bety noe sånt som "Flyvende lys" - men jeg kan ikke latin, så.... la oss satse på at jeg finner et annet, mer mopiansk ord for denne skapningen. En gang.

Lag ditt eget fantasivesen: Check.

Videre er å lage en presentasjon av dyret. Jeg har ikke noe å vise så langt, men jeg har kladdet et lite manus til å presentere.

Det ble ti sider. Yip! Krysser fingra for at jeg får noe ferdig!



Som en oppdatering for dagen; jeg hadde bestilt litt julegaver på nettet nylig, og pakken skulle kommet i dag. DHL var leverandøren. Men pakken kom ikke, det sto "forsøkt levert" på sms'en jeg mottok. Jeg hadde ikke fått noe beskjed om at pakken var i nærområdet! Ikke hadde noen ringt heller. Så nå haster det virkelig å få den pakken, for på onsdag reiser skolen 03.30 til oslo for å fly til London. Aaaargh!

Heldigvis fikk jeg ringt opp og sagt at det er viktig at de ringer slik at jeg kan ta i mot pakken. Da krysser jeg fingrene for at jeg får pakken i morra, hvis ikke har DHL gjort en dårlig jobb!

Til sist, jeg fant en liten sak som jeg husker jeg tegnet, men som jeg tenkte var for dum å laste opp. Jeg har allerede gjort opp mine tanker om dette, men jeg synes likevel det var litt moro:



Takk for nå! Jeg setter pris på konstruktive tilbakemeldinger, samt tips på alt som måtte passe. Finner du en stavefeil, slå deg løs. Jeg er nok ikke tilbake med noen oppdatering før etter London, så dette blir det siste fra meg for nå. Ha ei flott uke!

1 kommentar:

  1. jeg kan si jeg lo godt mens jeg åpnet gaven fra deg, den var så gjennomsyret av Regine-humor at jeg holdt på å dø på meg :D

    SvarSlett