mandag 2. juli 2012

Tilfeldig tegneprosjekt!?

Hei og hopp! Sommeren er i full gang, og jeg er i fullt kjør med tegnearbeid - betalt, altså.
I prosjektet tegner jeg digitalt, noe jeg vanligvis ikke gjør... Så mot kvelden under mine kjedsomme slapp-av-timer (som jeg egentlig nyter ganske bra) fant jeg plutselig ut at jeg skulle tegne noe i photoshop. Noe seriøst har jeg ikke laget på kjempelenge, så det ble en artig utfordring. Tre kvelder (og litt innslag av natt) senere, kom resultatet:



Jeg er... fornøyd. Fargene på himmelen er i utgangspunktet stjålet fra et foto jeg tok selv og hadde i bakgrunnen... men skyldfølelsen grep meg og jeg måtte gjøre noe med det. woo! Skinn- og latexliknende jakker er ikke noen profesjon jeg har greie på, så den ble som så.Fant ut at det jeg duger best til er treverk og hav på god avstand. Heh heh.

Også joinet jeg et rollespillforum her forleden - der man spiller en egen rolle i forumet. Før jeg visste ordet av det satt jeg og tegnet meg en avatar til rollefiguren min - nettopp Raymond, som er avbildet over. Haha, what!


Siden jeg ble tvunget av meg selv til å tegne skyer i det første bildet, føler jeg at skyene her ble ganske så fine. Jippi! Skyer! ..Jeg hater dem! Men de ble fine. :) Også: til denne avataren tok jeg et gjensyn med en gammel tutorial som ett av mine barndoms tegneidoler la ut på dA. Du kan se tutorialen her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar