mandag 16. juli 2012

Carlos - dødens gud på Mopia

Hei!
Nå om dagene er jeg relativt opptatt med sommerarbeid. Det er jo vel og bra, men jeg føler samtidig at jeg ikke får tid til å være særlig kunstnerisk av meg med personlige prosjekter... Dumt. :( Samtidig, på den annen side hadde jeg nok ikke vært særlig mer kreativ om jeg ikke hadde hatt jobben; da hadde jeg nok sittet rastløs uten noe å gjøre. Typisk.

Anyhow, for en tid tilbake postet min veldig gode venninne et redesign av hennes figur Carlos; vi har sammen vår egen fantasiverden, Mopia, hvor vi ønsker å lage historier og diverse.. Foreløpig har vi bare en haug med karakterer. :/ Litt leit det, vi får liksom ikke til å skrive noen gode historier på det - det er masse artige fakta som vi selv kjenner til og synes er kjempemoro, men vi sliter grovt når det kommer til å fortelle. Så som en smal digresjon;

Har noen skikkelig gode tips for utvikling av tegneseriemanus/manus generelt for fortelling av historier? 


Jeg har kikket på internett, og seff, jeg finner mange tips og slikt. Men samtidig klarer jeg bare ikke å gripe om det. Jeg forsøkte å lage meg et manus, men historien døde ut og gikk liksom ingen vei selv om karakterene flyttet på seg og gjorde ting.

Såh, tilbake til temaet i innlegget; min venninne har redesignet den før så nusselige dødsguden Carlos. Jeg er smalt usikker på hvordan han egentlig så ut, men i denne tegneseriegreia fra 2009 (som jeg har tegnet) ser vi ham med ku-lue og bakevotter (rute 6).
Øh.. Drit i vitsen, forresten. Den er veldig veldig intern.

Edit: Faktisk, jeg fant et bilde av Salix og Carlos som hugwolf tegna (det er visst referansen jeg brukte til tegneserien over):
UANSETT, jeg pisket hugwolf til å redesigne denne nussesøtlige ku-lue-gutten.
Dette er hans nye design som hun tegnet:


Smashing! Jeg måtte spørre henne dog hva de sorte greiene var.. Men vår ljåmann har altså en veldig hendig skyggekappe. 8)

Jeg digget det nye designet. Så jeg ville tegne ham som gave til henne. Det tok meg to kvelder - kveld nummer to satt jeg oppe til langt på natt. (uff!) Jeg tok også prosessbilder! - Etter at jeg var ferdig med bakgrunnen, for jeg kom ikke på det før... må bli flinkere på det.

Uansett, her er skissa mi (og videre prosess) av min tolkning av Carlos' nye design!




Det var en artig øvelse for meg! Og hun ble kjempeglad for den, det gjorde meg glad ♥ Jeg likte veldig godt å sysle med bakgrunnen, det syntes jeg var så artig, heh.
 Hva synes dere?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar