fredag 10. desember 2010

Alento - I full kladd!

Hei og hopp! I manus- og kladdefasen har jeg lenge tenkt på hvor lite det er jeg kan vise av arbeidet mitt uten å spoile fullstendig. Men for de interesserte; frykt ikke. Her får dere en smakebit!

Venstre del av bildet er kappet av - takk scanneren for det. Men hei, her ser dere i hvert fall hvordan kladden ser ut så langt!

Mens jeg tålmodig venter på at Tore Strand Olsens tegneseriekurs skal finne sin fortsettelse, kladder jeg min vei gjennom historien min, i tillegg til å skrive videre på manuset. Nå har kladden nådd enden av manuset så langt, så i helga blir det vel en del skriving.

Jeg forsøkte å love meg selv å la tegneserien ligge i jula, men det funket ikke så bra. Nei, faktisk har jeg allerede kladdet side 22 også - denne historien blir nok litt lang, tror jeg. Av hva tegneseriekurset forteller, er det best for nybegynnere (som meg) å tegne énsidere først. Opptil flere. Og hva gjør jeg? Lager samme ensideren to ganger og hiver meg på et storprosjekt. Hva i helv--
Uansett, kladdet side 22 på skolen i dag, følte for å scanne den før jeg hev den i ART SAFE-mappa mi (hvor den ville vært passe umulig å få scannet) - så her - et forvirrende utdrag av alento-kladden!
Tenkte først jeg skulle ta meg tiden til å photoshoppe inn leselig tekst, men fant ut at den som vil vite hva som foregår får ta til takke med pyntelig slurvete håndskrift!
Jeg kladder med tusj, fordi jeg trenger å tegne kladden så "fort" som mulig; blyant funker fett, men etter hvert som jeg glir lengre inn i det har jeg tendensen til å ikke si meg fornøyd med ruta, overdetaljere og forelske meg i kladden (og dermed hate meg selv når jeg skal hive meg på the real shit) Det eneste jeg lurer på nå er egentlig om jeg gjør dette riktig. Men det kan en vel aldri være sikker på...

I samtiden er jeg smålig inspirert til å lage en liten julekalender med stripeserien min "The Crappies" - selv om jeg er snart to uker i etterkant. Burde jeg?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar