onsdag 3. november 2010

Forsidelayoutskisser

I dag har jeg endelig tatt meg tiden til å jobbe med å skisse et utkast til forside til tegneserien. Det er vanskelig å lage forside til tegneserien når man ikke egentlig vet hva som skal skje i historien.... Helst kunne jeg tenke meg å gjøre hele historien ferdig før jeg plukker ut elementene jeg vil inkludere på forsiden, men blir vanskelig når den ikke er ferdig.

Jeg har allerede bestemt meg for at dette ikke skal være layouten... Fant det ut ganske kjapt. Karakterene her er Pai, Slup, Vicia og Mayarine.
Layout 2
Layout 3
Layout 4
Nummer fire har jeg ikke skisset "ferdig" - jeg er usikker på hvilke karakterer som spiller en stor rolle i historien, så det er vanskelig å dømme...
 Så langt tror jeg den er den mest tenkelige og best egnede tegningen.
Er fortsatt usikker på hvilken type tusj jeg skal bruke til inking også. Jeg har både penseltusj, vanlig tusj, og ultratynn kulepenn. På de ovenfor har jeg brukt vanlig tusj, og jeg synes det gir meg rimelig mer kontroll enn med penseltusj. Hvem vet, kanskje jeg begir meg ut på penseltusjens farlige sti en eller annen dag, men det blir i så fall ikke ennå!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar